سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عزاداری حسین (ع) حرمت دارد

ارسال شده توسط خبرنگار در 90/9/22:: 2:15 عصر

در ماه محرم ماهی که ماه عزای حسین است همه محرمات ترک میگردد جشنها و عروسی ها تعطیل میگردد آن هم بخاطر احترام به جهادی که امام حسین علیه السلام داشت و خونش را در راه امر به معروف و نهی از منکر ریخت.

از سالهای بسیار دور مراسم تعزیه خوانی در سیاهو برگزار می شد و مردم از روستاههای اطراف با پای پیاده و وسیله نقلیه خود را می رساندند تا این صحنه های غم انگیز از واقعه کربلا را ببینند.

اما اختلافات قبیله ای و مسائل پیش پا افتاده چندیست این مراسم را از رونق انداخته و دسته های متعددی در محلات سیاهو تشکیل شده و هر گروهی اقدام به برگزاری این گونه مراسم نموده اند هر شخصی با هر سوابقی و با هر شخصیتی خود را شبیه اعمه میداند و این مراسم را به سخره میگیرد.

شنیده شده که این دسته جات در بعضی از مناطق با تعداد 7 نفر بیننده و 4 نفر اجرا کننده این مراسم را برگزار میکنند جای بسی تاسف است که هیئت امنای مساجد و معتمدین منطقه با این گونه دو دستگی ها برخورد نمیکنند.



کلمات کلیدی :

محرم آمد و ماه عزا شد

ارسال شده توسط خبرنگار در 90/9/12:: 12:42 عصر

ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر بر شما مردم غیور و حسینی منطقه سیاهو تسلیت باد.

یه چیز همیشه یادمون باشه محرم را باید از عمق وجودمان لمس کنیم محرم را ریا نکنیم اگر با ریا در عزاداری امام حسین حاضر شویم گناه کرده ایم . گریه برای حسین ثواب زیادی دارد بیایید بی نصیب نمانیم .



کلمات کلیدی :

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

    خبر و رسانه