سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کشف منبع عظیم نفتی در زاکین

ارسال شده توسط خبرنگار در 92/2/21:: 12:6 عصر

متخصصان نفت کشور ذخیره نفت و گاز عظیمی را در زاکین کشف کرده اند که دارای میلونها فوت مکعب ذخیره گاز می باشد بزودی خبر این اکتشاف بزرگ از طریق رسانه های ملی پخش خواهد شد.

 



کلمات کلیدی :

 دانش آموزان مدرسه راهنمایی "شریعتی" دهستان سیاهوی بندرعباس پس از 28سال با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار سیاهو :دانش آموزان و معلمان سال تحصیلی 66-65مدرسه راهنمایی شریعتی سیاهو با اجتماع در کنار یکدیگر،به بیان خاطرات دوران تحصیل پرداختند.

حضور معلمان این آموزشگاه در کنار دانش آموزان دیروز که هرکدام در مسوولیت های مختلف به ایفای خدمت مشغولند ازنکات جالب این همایش خاطره انگیز بود.

دراین برنامه ی زیبا، دانش آموزان سابق ،خاطراتی از سال65وکلاس درس بیان کرده و در میان گریه های شوق از معلمان و مدیرخود تجلیل کردند.

دانش آموزان گذشته این مدرسه که اکنون دارای مدارج تحصیلی عالی دکتری، کارشناسی ارشد وهمچنین کارشناسی هستند در سالهای اخیر الگوی مناسبی برای دانش آموزان این منطقه شده اند.

به گفته محمد عامری سیاهویی، یکی از اولین دبیران راهنمایی، هم اکنون بیش از 2هزار نفر در منطقه سیاهو از تحصیلات کارشناسی تا دکتری برخوردارند که این ظرفیت نقش مهمی در توسعه نیروی انسانی استان ایفا می کند.

در این آیین سید هاشم حسینی یکی از دبیران سالهای دور این منطقه، به بیان شراط سخت تحصیل در آن ایام و سخت کوشی دانش آموزان جهت گذراندن مدارج تحصیلی پرداخت.

وی تاکیدکرد: بدون شک رشد و توسعه فرهنگی دراین منطقه درسایه توجه جدی به امر آموزش و پرورش است.

قابل ذکر است: اولین مدرسه رسمی آموزش و پرورش در سیاهو در سال 1313 با معلمانی به نام های نورایی و شریفی فعالیت خود را آغاز کرد و سالهای بعد توسط غریب عامری و مرحوم لاله زاری این روند ادامه یافت.

اولین مدرسه راهنمایی نیز در سال 1357 تاسیس شد واولین دبیران آن بشیری،سیدهاشم حسینی،مظفر عامری سیاهویی،محمد عامری سیاهویی،ماشااله محمد زاده وعبدالغنی افسری بودند.



کلمات کلیدی :

کاندیداهای محترم همدیگر را تخریب نکنید

ارسال شده توسط خبرنگار در 92/2/7:: 1:27 عصر

با توجه به نزدیک شدن به انتخابات شوراهها در سیاهو برخی از کاندیداها اقدام به تخریب یکدیگر و شایعه پراکنی در بین مردم می نمایند که متاسفانه موجب دلخوری و از دست رفتن وحدت در بین مردم خواهد شد .

اگر شرکت در انتخابات چه رای مردم و چه ثبت نام کاندیداها همه با نیت پاک و آبادانی و خدمت به مردم باشد هیچگاه انسان به خود اجازه نمی دهد با غیبت و حرف های ناشایست سایرین را برنجاند و موجبات ضرر و زیان را به منطقه و شهر و روستای خود فراهم کند .

مسئولین سیاهو از کاندیداها این انتظار را دارند تا در فضای سالم و بدور از هر گونه تفرقه در انتخابات شرکت کنند و در فکر آبادانی و پیشرفت منطقه خود باشند.



کلمات کلیدی :

سیاهو پیشتاز در ثبت نام شوراها

ارسال شده توسط خبرنگار در 92/2/1:: 9:56 صبح

همزمان با سراسر کشور هرمزگان و شهرها و روستاههای آن هم از متقاضیان و کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام نمودند.

سیاهو هم پیشتاز در این عرصه فعالانه با رقمی بیش از 30 نفر رتبه اول در تعداد ثبت نام را در منطقه سیاهو کسب نموده و کماکان بر تعداد ثبت نامی ها افزوده می شود.

سیاهو به مرکزیت روستاهای زیادی در این منطقه است و با توجه به موقعیت جغرافیایی و کشاورزی مرغوب متاسفانه نتوانسته در خصوص آبادانی این مرکز سهم خوبی را از اعتبارات استانی داشته باشد امید است با انتخاب شوراهای روستا در این منطقه شاهد آبادانی هر چه بهتر این منطقه باشیم.

 



کلمات کلیدی :

سنگ شکن سیاهو در درگز و تلسورو تعطیل شد

ارسال شده توسط خبرنگار در 92/2/1:: 9:47 صبح

پایگاه خبری اخبار استان هرمزگان - منطقه سیاهو : پایگاه خبری درگز گفت :به نقل از یک منبع آگاه با توجه به شکایات مردم درگز و تلسورو به مراجع قضایی مبنی بر تعطیلی کامل ساخت سنگ شکن در محدوده باغی و مسکونی تلسورو و درگز از ادامه ساخت این محل بصورت موقت جلوگیری شد.

 شایان ذکر است سنگ شکن مورد نظر توسط تعدادی از اهالی سیاهو در محدوده تلسورو و درگز در حال احداث است و موجب نگرانی مردم منطقه تلسورو ، درگز و زاکین را فراهم نموده که در آِینده احتمال اینکه مردم منطقه از گرد و خاک ناشی از این محل دچار بیماری های ریوی و ... شوند نیز می باشد .

به گفته یک کارشناس جهاد کشاورزی پدیده گرد و خاک محیط زیست را نابود می کند مستقیماً به درختان و روییدنی‌ها اثر می‌کند بر روی برگ و  میوه و ساقه های درختان می نشیند و تعادل زیستی آن را به هم می‌ریزد و از رشد و تولید محصول مرغوب آن جلوگیری می کند و موجب ضرر و زیان زیادی به کشاوزی منطقه خواهد شد

 



کلمات کلیدی :

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

    خبر و رسانه