سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نابودی طبیعت برای کسب درآمد

ارسال شده توسط خبرنگار در 92/1/9:: 9:0 صبح

به نقل از پایگاه خبری درگز هرمزگان : طبیعت درگز طبیعتی زیبا که مدتیست فدای کسب درآمد عده ای از همشهریان و هم ولایتی هایمان شده و قرار است بی مهری های زیادی در حقش شود.

 بله منتظرتان نمی گذارم منظورم شروع احداث سنگ شکن و استخراج شن و ماسه از زمین های ورودی درگز و تلسورو در محلی به نام بوچ کلوک است.

 تعدادی از اهالی سیاهو اقدام به اخذ مجوز و ساخت محلی برای استخراج شن و ماسه در نزدیکی درگز نموده اند که به مخالفت شدید اهالی درگز و تلسورو روبرو شده اند تا جایی که کار به مراجع قانونی هم کشیده و در حال پیگیری است.

دلیل این شکایت چیست؟ و چرا نباید این کار که خود به نوعی اشتغال زایی است انجام شود؟

 واضح است تنها منطقه خوش آب و هوا در هرمزگان با طبیعتی زیبا و پوشش گیاهی متنوع از داروهای گیاهی و بوته های سبز و درختان بادام وحشی و کُنار جایگاهیست برای موجودات زنده و همچنبن خانواده هایی که از مناطق دور و نزدیک برای گذراندن یک روز تعطیل خود به این منطقه می آیند.

 و اینک با توجه به عواقب به جا مانده از تخریب طبیعت در سایر مناطق استان از جمله گنو و خورگو از استخراج شن و ماسه و گرد و خاکهای ناشی از فرآوری و حمل و نقل آنها پوشش گیاهی این مناطق در زیر گرد و خاکها مدفون و باعث نابودی این طبیعت زیبا شده است.

قضاوت با شماست آیا باید از طبیعت این نعمت خدادادی محافظت کنیم یا اینکه آن را به کویری خشک و بی آب و علف بدل کنیم .



کلمات کلیدی :

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

    خبر و رسانه