سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گزارش تصویری از روند ساخت سد زاکین

ارسال شده توسط خبرنگار در 90/7/10:: 11:43 صبح

ادامه مطلب را حتما ببینید 

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :


مرگ تدریجی نخل های سیاهو

ارسال شده توسط خبرنگار در 90/7/6:: 1:29 عصر

توجه باید یکسان باشد

اگر در خانواده دو فرزند باشد باید به فرزندان به یک چشم نگاه کرد نگاه ویژه به یک فرزند باعث سرخوردگی و افت روحی فرزند دیگر خواهد شد پس پدر و مادر باید برای آینده فرزندانشان و رشد و ترقی آنها توجه و عنایت یکسان داشته باشند .

سیاهو از قدیم الایام در زمینه کشاورزی اهمیت ویژه ای داشته و دارد مردم جو ، گندم ، سبزیجات ، نخل ، مرکبات و بسیاری از میوه جات دیگر کاشت میکردند و از همه به نحوی بهره می بردند .

ادامه مطلب را حتما بخوانید با عکس

  ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :


هماگ بعد از زاکین از نظر زیبایی طبیعت

ارسال شده توسط خبرنگار در 90/7/6:: 12:19 عصر

منابع آبی نقش بسزایی در زیبایی طبیعت ایفا میکند . همانطور که در استان هرمزگان دریا یکی از موقعیت های مهم جذب توریست است مناطق کوهستانی و مناطق بیابانی هم  می تواند به نوبه خود در جذب گردشگران نقش خوبی داشته باشد.

 منطقه سیاهو با تنوع آب و هوایی میتواند حرف اول را در زمینه طبیعت بکر و چشم نواز در استان داشته باشد .

 از لحاظ جغرافیایی شرق و جنوب سیاهو با آب و هوایی نیمه بیابانی با پوشش گیاهی متنوع و در شمال و غرب سیاهو آب و هوایی کوهستانی با قله هایی برفی و چشمه های خنک است.

هماگ یکی از روستاههای زیبای هرمزگان در منطقه سیاهو است با چند روستای بزرگ و کوچک در نزدیکی خود.

 روستای هماگ کاملا کوهستانی و  در ارتفاعات بالای بیش از1500 متر قرار دارد ، با چشمه های آب فراوان ، با دامداری منحصر بفرد و کشاورزی نمونه از محصول نارنگی .

چشمه بزرگترین رودخانه استان که در طول سال در جریان است و در مسیر خود چند روستا را سیراب میکند در این روستا قرار دارد (رودخانه جاماش) .

یکی از تفاوتهای هماگ با زاکین پوشش گیاهی انبوه زاکین و تنوع در رویش گیاهان سردسیری است .

 عکسها را در ادامه مطلب ببینید

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :


به داد طبیعت برسیم

ارسال شده توسط خبرنگار در 90/7/6:: 11:44 صبح

زاکین

زاکین یعنی هوای مطبوع ، زاکین یعنی سرسبزی ، زاکین یعنی بهشت هرمزگان جمله هایی که میتوان برای زاکین بکار برد . منطقه ای کوهستانی و زیبا که در سالهای اخیر تحت تاثیر خشکسالی و کم آبی ها قرار گرفته و کم کم رو به نابودیست .

گرم شدن ناگهانی دمای زمین ، آب شدن یخهای  قطب ، مشکلات لایه ازن و گازهای گلخانه ای و عوامل بسیار زیادی که موجب از بین رفتن منابع آبی و فقر طبیعت خواهد شد. بر زاکین هم بی تاثیر نبوده

احداث سد و مهار سیلابها و آبهای رودخانه ها  یکی از مهمترین کارهاییست که باید در زاکین اتفاق می افتاد کاری که باید 10 یا 20 سال پیش انجام می شد . خوشبختانه این امر به واقعیت تبدیل شده یعنی (ماهی را هر وقت از آب بگیریم تازه است ) و چندیست ساخت پروژه   سد زاکین شروع شده  .

امیدواریم با احداث سد زاکین دوباره شاهد طبیعت زیبای 20 سال گذشته زاکین باشیم .  



کلمات کلیدی :

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

    خبر و رسانه