سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلنگ آبرسانی سیاهو به زمین خورد

ارسال شده توسط خبرنگار در 90/5/30:: 12:3 عصر

 

استاندار هرمزگان و مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان با اشاره به اهمیت اجرای طرح آبرسانی به سیاهو بر تسریع در اجرای این پروژه و اتمام آن تا دهه فجر تاکید کردند.

حسین‌ هاشمی ‌تختی ‌در مراسم کلنگ ‌زنی طرح انتقال آب سد زاکین به سیاهو خطاب به مسئولان اظهار داشت: تلاش کنید تا انتقال آب از زاکین به سیاهو با شرایط و کیفیت مناسب هر چه سریع‌تر صورت گیرد و حتی المقدور مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهیم تا فاز اول آن در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.وی در ادامه بر اجرای با کیفیت و سرعت پروژه تاکید کرد و افزود: حتی المقدور هر آنچه در توان داریم کمک می‌کنیم تا فاز اول این پروژه به بهره‌برداری برسد و مردم بتوانند هر چه زودتر از آن بهره‌مند گردند.


مدیر آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان نیز به خشکسالی‌های اخیر در منطقه اشاره و اضافه کرد: 70 درصد روستاهای بخش سیاهو دارای آب هستند که متاسفانه به علت خشک شدن بسیاری از چاه‌ها با مشکل مواجه شده‌اند.

عبدالحمید حمزه‌پور افزود: هم‌اکنون 50 درصد جمعیت سیاهو به وسیله تانکر آبرسانی می‌شود که اجرای این پروژه آبرسانی را در اولویت قرار می‌دهد.

وی گفت: امیدواریم به فضل خدا و با همت مضاعف بتوانیم این پروژه را پنج ماهه به اتمام رسانده و حداقل آبرسانی به مرکز بخش را انجام دهیم.

این مقام مسئول اعتبار مورد نیاز پروژه را 530 میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: حفر یک حلقه چاه، تجهیز دو حلقه چاه، احداث شبکه برق و موتورخانه، لوله گذاری به طول 8 کیلومتر و احداث سه باب مخزن به حجم 150 متر‌مکعب از عملیات فاز اول این پروژه است.

حمزه‌پور ادامه داد: در فاز دوم با توجه به فرسودگی و توسعه سیاهو نیاز به احداث یک باب مخزن 500 متر‌مکعبی و لوله‌گذاری شبکه داخلی به طول 25 کیلومتر است که 900 میلیون تومان برآورد هزینه شده است.

farsnews.com



کلمات کلیدی :

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

    خبر و رسانه