سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مرگ تدریجی نخل های سیاهو

ارسال شده توسط خبرنگار در 90/7/6:: 1:29 عصر

توجه باید یکسان باشد

اگر در خانواده دو فرزند باشد باید به فرزندان به یک چشم نگاه کرد نگاه ویژه به یک فرزند باعث سرخوردگی و افت روحی فرزند دیگر خواهد شد پس پدر و مادر باید برای آینده فرزندانشان و رشد و ترقی آنها توجه و عنایت یکسان داشته باشند .

سیاهو از قدیم الایام در زمینه کشاورزی اهمیت ویژه ای داشته و دارد مردم جو ، گندم ، سبزیجات ، نخل ، مرکبات و بسیاری از میوه جات دیگر کاشت میکردند و از همه به نحوی بهره می بردند .

ادامه مطلب را حتما بخوانید با عکس

 

فراموشی نخلها

با رونق مرکبات بخصوص نارنگی محصولات دیگر از رونق رفته و به فراموشی سپرده شدند از جمله نخلهای قدیمی و بلند ;که قوت غالب مرم سیاهو بودند و خرمایی که از شیره آن و رطب آن استفاده می شد.

خرما که از میوه های بهشتی است ، خرما که عمر را طولانی میکند ، خرما که گاهی به دلیل فراوانی مواد معدنی آن، معدن می نامند. دیگر کسی سراغش را نمیگیرد .

گذشته ها جوی آب را سرازیر نخلها میکردند ولی امروز قطره ای آب ریشه خشک نخل را نمیبیند و می کوشند آنها را خشک کنند و نخل را درختی بیهوده میدانند .

حووی نخلها هم خواهد مرد

حووی نخلها (نارنگی) هم هر چند توجه ویزه ای به او داشتند دیگر قامتش خمیده و نه آب چاره اش میکند و نه خاک آفتی بر جان و تنش افتاده که دیگر خدا می تواند این میوه طلایی را نجات دهد .

یادت بخیر نخل زیبا

خوشا آن روز که با برگش حصیری زیر پامان بود با خوشه اش جاروی دستمان بود و کنده اش اجاق خانه مان و میوه اش قوت غالبمان ، اما نارنگیمان با ترشی اش با ریزی اش با بی طعمی اش دیگر طرفداری ندارد.

 



کلمات کلیدی :

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

    خبر و رسانه