سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توجه زیاد به شهرها باعث بی توجهی به روستاهاست

ارسال شده توسط خبرنگار در 91/7/5:: 12:26 عصر

در اسلام کمک به مستمندان سفارش اکید شده است ولی متاسفانه امروزه مسئولان محترم در بخش های مختلف دولت کمترین توجه به رو ستائیان و روستا نشینان ندارند و یا کم توجه شده اند .

منطقه سیاهو از دیرباز جزو مناطق بزرگ جمعیتی و از خوش آب و هوا ترین مناطق هرمزگان بوده ولی متاسفانه بخش بهداشت و درمان استان آنطور که باید به این منطقه توجه نداشته و سالانه میزان مرگ و میر چه در زمینه کودکان و مادران باردار و همچنین بحث عقرب و مار گزیدگی  رقم بالای مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.

چرا که مردم منطقه اکثرا کشاورز و دامدار هستند و تا کنون هیچ مطالبه ای از دانشگاه علوم پزشکی نداشته اند چرا که مردم ساده و کم توقعی هستند.

وضعیت درمانگاه سیاهو از لحاظ ساختمان آن که نیاز به تخریب کلی دارد و قابل استفاده نیست و متاسفانه نظارتی در خصوص پزشک درمانگاه هم صورت نمی گیرد چه بسا روزهایی که بیمار نا امید از حضور پزشک در درمانگاه روانه شهر شده و در دلش مسئولان بهداشتی را نفرین می کند.

مساله دیگر عدم کارایی بعضی از خانه های بهداشت در روستاههای اطراف سیاهو که فقط به دفاتر آماری خود اکتفا کرده و هر چند گاهی به مسئولان بهداشتی استان فقط آمار ارائه می کنند و هیچ خدمتی از آنان دیده نمی شود.

به عنوان مثال یکی از روستا ههای منطقه سیاهو که بیشترین عقرب گزیدگی در  فصل تابستان را داراست و به دلیل نبود پادزهر در درمانگاه سیاهو و یا نبود پزشک در ساعات بعد از ظهر یا شب در درمانگاههای تلگردو و سیاهو مجبور به آوارگی در سر خیابانها و نبود وسیله نقلیه شده اند و فرزند دلبندشان را از دست داده اند .

روستای درگز سیاهو بالاترین مرگ و میر عقرب گزیدگی  در 20 سال گذشته تا کنون را داشته که نزدیک به  11 مورد بوده و در 6 ماهه اول سال 1390 و 6 ماهه اول سال  1391  دو نفر که یک کودک 5 ساله و یک مرد 47 ساله بوده است .

متاسفانه نزدیک به 10 سال از آخرین سم پاشی در منازل و اماکن عمومی در روستای درگز می گذرد که یکی از علل رشد عقرب در منطقه عدم سم پاشی به موقع می باشد که متولی آن بهداشت و درمان استان و خانه بهداشت می باشد که تاکنون هیچ پیگیری بعمل نیامده و مورد بی توجهی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس قرار گرفته است.

بدینوسیله از دکتر شکاری ریاست دانشگاه علوم پزشکی تقاضا داریم به مشکلات بهداشت و درمان منطقه سیاهو رسیدگی بفرمایند.



کلمات کلیدی :

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

    خبر و رسانه