سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارگاه آموزشی محصول سالم درسیاهو بندرعباس برگزارشد

ارسال شده توسط خبرنگار در 91/7/11:: 8:50 صبح

 

با محوریت تولید نارنگی؛
کارگاه آموزشی محصول سالم درسیاهو بندرعباس برگزارشد
بندرعباس- بهره برداران پیشرو دهستان سیاهو از توابع بندرعباس با شرکت در کارگاه آموزشی(I P M) کنترل بیولوژیک با چگونگی تولید محصول سالم نارنگی(ارگانیک) آشنا شدند. 
   
 مدیرجهاد کشاورزی بندرعباس روز دوشنبه درمصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را اجرای طرح ترویجی مدیریت جامع تولید و حفاظت از محصول با محوریت تولید محصولات گواهی شده ذکر کرد.

منصور شفیعی از دستیابی به الگویی پایدار در زمینه تولید محصولات کشاورزی سلام با مشارکت بهره برداران و با تکیله بر مدیریت آب و خاک و همچنین آفات بعنوان دیگر اهداف این کارگاه یک روزه نام برد.

به گفته این مقام مسئول، در اولین جلسه توجیهی طرح "ترویجی مدیریت جامع تولید وحفاظت از محصول) که با محوریت تولید محصولات گواهی شده و ارتقای بهره وری آب در مرکز خدمات جهاد کشاورزی سیاهو برگزار شد جمعی ازکارشناسان مرتبط با طرح و همچنین شماری از باغداران پیشرو منطقه حضور داشتند.

شفیعی با اشاره به شهرت ملی و بین المللی نارنگی سیاهو ابراز داشت: سعی براین است با برگزاری کارگاهها و جلسه های آموزشی، باغداران این منطقه در زمینه تولید محصول سالم (ارگانیک) بیش از پیش توجیه شوند.

وی اضافه کرد: کاهش مصرف سم و کود می تواند کمک بزرگی به تولید محصول نارنگی سالم دراین منطقه داسته باشد که دراین صورت بهره برداران می توانند محصول خود را با درج گواهی محصول سالم با قیمتی بالاتر به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنند.

دراطلاعات منتشره مدیریت جهاد کشاورزی بندرعباس وسعت باغهای نارنگی دهستان کوهستانی سیاهو( واقع در70کیلومتری شمال بندرعباس) بیش از دو هزار300هکتار با تولید سالانه حدود 19هزار تن اعلام شده است.
 



کلمات کلیدی :

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

    خبر و رسانه